بهار 1385 - آه عاشقان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

*  *یامهدی  *  یااباصالح  *  یامـوعود  *  یاحجة الله  *  یابقیة الله  *  یاصاحب الزمـان  *  یاصاحب الامـر  *  یاخاتـم  *  یاقائـم  *  یامـنصور  *   یاخلف صالـح  *  یامـنتقم  *  یاولی عصر  *

 
  <-السلام علیک یااباصالح المهدی عج >

یاس علی
شنبه 85 خرداد 20 ساعت 4:22 عصر

نوشته شده توسط :

بسمه تعالی

 فدک

 فدک٬ روستای آباد و حاصلخیز خیبر در فاصله 140کیومتری مدینه بود که آب فراوان و نخلستان بسیار داشت ودر دست یهود بود در سال هفتم هجرت ٬ مسلمانان به رهبری پیامبر(ص) خیبر رافتح کردند و یهودیان بدون جنگ آن را در اختیار پیامبر گذاشتند و از آن پس فدک ملک شخصی پیامبر گردید  وقتی

 

                   آیه (و آت ذاالقری حقه.. یعنی حق نزدیکان را بپردازید)

 

 نازل شد پیامبر( ص) فدک را به فاطمه زهرا(س) بخشید. بعد از رحلت پیامبر(ص) ابوبکر فدک را به تصرف خود در آورد و کارگزاران فاطمه زهرا(س) را از آنجا اخراج کرد. حضرت فاطمه(س) برای اثبات ادعای خود که فدک ملک شخصی اوست ابتدا‹ ام ایمن› که بانویی مورداحترام و صاحباعتبار بود و پیامبر او را به بهشتبشارت داده بود و سپس علی (ع) را  به عنوان شاهد معرفی کرد. و در نهایت خلیفه دوم(عمر) سند مالکیت حضرت زهرا (س)  بر فدک راه پاره کرد و حق اورا غصب نمود

 http://www.rafed.net/card/islamic-occasions/84.jpg

تقاضای حضرت فاطمه زهرا(س) از خداوند در بهشت

 رسول خدا (ص) فرمود: وقتی که فاطمه(س) وارد بهشت می شود٬ خداوند بهاو وحی میکند: ای فاطمه آنچه میخواهی از من بخواه که بهتو عطامیکنم و تو را خشنود سازم. فاطمه عرض می کند خدایا تو امید منی . بلکه بالاتر ازامید منی٬  از درگاه تو مسئالت میکنم که دوستان من و دوستان دودمان مرا در آتش دوزخ عذاب نفرما. خداوند به اوی وحی میکند: ای فاطمه به عزتو جلالم سوگند دوهزار سال قبل از خلقت آسمانها و زمین به خود سوگند یاد نموده ام که دوستان تو و دوستان عزت تو را به آتش دوزخ عذاب نکنم.

 

 گوشه ای از فضایل فاطمه زهرا(س)

  حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از اصحاب کسا و مجاهله و از کسانی بوده است که در شان آنها آیه ی تطهیر نازل شد. اومادر ائمه و یادگار روسل خدا(ص) است کهنسل پیامبر تا روز قیامت از طریق اوو فرزندانش  تداوم می یابد. او سرور زنان دو جهان٬ شبیه ترین انشان ها به پیامبر(ص) بود/ اخلاق و شیوه زندگی او٬ از اخلاق و شیوه زندگی رسول خدا(ص) حکایت می کرد. پیامبر(ص) فاطمه زهرا(س) را بسیار می بوسید و هر زمان که مشتاق بوی بهشت می شود او را می بویید ومی فرمود: فاطمه پاره تن من و عزیز ترین مردم نزدمن است. کسی که او راشاد کند مرا شاد کرده است وکسی که به او ظلم و بدی کند به من ظلم کرده است.

 

فریاد مظلومیت

زندگى بانوى بزرگ اسلام با آن که در جوانى به خزان گرایید، در همان دوران کوتاه، درس هاى فراوانى براى پیروان حضرتش به جا گذاشت. یکى از این آموزه ها که سراسر عمر پربرکت فاطمه مرضیه (س) یکصدا و همسو آن را فریاد مى کرد، «اهتمام و جدیت نسبت به دین» بوده است.
مظلومیت با همه بخش هاى زندگى صدیقه طاهره پیوند خورد، به ویژه حوادث دوران پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) که همچو تندبادى بر آن «یاس نبى» وزید و منجر به شهادت دردناک و غم آور آن «ریحانه رسول» گردید، اما همین مظلومیت هاى پیوسته نیز همگى یک جهت را نشان مى دهد و آن «سوى دین دارى و پایدارى به پاى دین اصیل» است.

 

پس از مرگ رسول خدا(ص)

ماجراهایى که پس از رحلت رسول خدا (ص) بر فاطمه مرضیه (س) گذشت و شدت حزن و اندوه آن گرامى در آن دوران به وصف نمى آید.
تعبیر خود ایشان در شعر منسوب به حضرتش این است: «مصیبت هایى بر من فروریخت که اگر به روزها افکنده مى شد آنها را به شبهاى تاریک بدل مى نمود.»
آن بانو به موجب کلام امام صادق علیه السلام، پس از درگذشت پدر، دائماً اشکبار بود و پى در پى از شدت غصه از حال مى رفت و جسم مبارکش مستمراً تراشیده مى شد. اما آن ولى و حجت الهى به همه این اندوهها جهت الهى داد و همه را براى تقویت دین خدا و تحکیم موقعیت وصى و جانشین رسول خدا (ص) هزینه کرد و در کمال ماتم زدگى، مصائب خود را زمینه نهیب زدن بر مردمانى قرارداد که غفلت و مصلحت اندیشى دنیایى در خطر برگشت به جاهلیت قرارشان داده بود.
این چنین بود که زهراى اطهر (س) در چهره بزرگترین حامى و پیشواى مظلوم خویش ظاهر شد و سند حقانیت امیرالمؤمنین علیه السلام و مظلومیت آن جناب را با خون خود مهر کرد و ابدیت بخشید.
حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران کوتاه رحلت رسول خدا (ص) با شهادت خویش، یکبار به مسجد نبوى پاى گذاشت و خطبه خواند چنان که عظمت و هیبت کلام فاطمى ستونهاى مسجد و بلکه عرش الهى را به لرزه انداخت.
در شرایطى که جو سنگین حاکم بر مدینه نفس ها را در سینه ما خفه مى کرد، دختر پیامبر (ص) حقایق را در چهره مسلمانان نهیب زد: اى بندگان خدا شما پرچمداران امر و نهى و حاملان دین و وحى او هستید، شما امانتداران خدا بر خویشتن بوده و مأمور رسانیدن احکام دین او به ملل دیگر مى باشید...
به سوى شما از میان خودتان پیامبرى آمد که رنج و ناراحتى شما بر او دشوار بود و بر ایمان آوردن شما حرص مى ورزید و به مؤمنین دلسوز و مهربان بود..

 

(باشد که ما به عنوان شیعیان فاطمه زهرا (س) و عزاداران مصائب او این پیام را دریابیم. به دین خدا اهتمام ورزیم و بکوشیم تا خط ولایت علوى علیه السلام را گم نکنیم.

The image “http://www.imamalinet.net/zahra/images/General/05.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
 

 



نظر محبان المهدی عج()


به ورزشگاه خوش آمدی خواهرم
یکشنبه 85 اردیبهشت 17 ساعت 1:52 عصر

نوشته شده توسط :

به ورزشگاه خوش آمدی خواهرم


دکتر احمدی‌نژاد، پس از فراغت و به سرانجام رساندن مسائل مهم مملکتی به سراغ مسائل مهم‌تر رفته و در نامه‌ای به رئیس سازمان تربیت بدنی، خواستار حضور زنان در ورزشگاه ها شد  
رئیس‌جمهور به آقای علی‌آبادی دستور داد تا با «برنامه‌ریزی صحیح و مقتضی شئون بانوان» جایگاه ویژه‌ای را در ورزشگاه‌ها به بانوان اختصاص دهند تا آنها هم بتوانند فریضه تماشای مسابقات فوتبال در ورزشگاه را به جا بیاورند.
از آنجایی که رئیس‌جمهورِ اصولگرا بر «برنامه‌ریزی صحیح و متقضی شئون بانوان» تأکید کرده است، با توجه به جو جاری حاکم بر ورزشگاه‌ها، مواردی از راهکارهای صد درصد عملی و لازم‌الاجرا را در زیر می‌آوریم (بعید هم نیست که طبق مدِ تازه، رونوشتی از این مطالب را برای مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست‌جمهوری و سازمان تربیت بدنی بفرستیم!)

از آنجایی که متأسفانه برخی از «تماشاگرنماها» در حین انجام مسابقات دائما الفاظ ز شت و رکیکی را نثار تیم مقابل، داور، دروازه‌بان خودی، طرفداران تیم مقابل و... می‌کنند و معمولا تعداد این افراد هم بسیار زیاد است، به طوری که صدای آنان به تمام جایگاه‌ها می‌رسد، باید برای جلوگیری از استماع این الفاظ زشت توسط بانوان محترم، مقدار معتنابهی پنبه در گوش این عزیزان چپانده شود.

ـ از آنجایی که تجربه نشان داده است که باوقاترین افرادِ حاضر در ورزشگاه هم در هنگام گل‌ها و یا حرکاتِ منجر به گل، از خود بی‌خود می‌شوند و بسته به موقعیت تیمِ خود (که آیا گل را زده یا خورده یا از دست داده یا گرفته) الفاظ مختلفی را فریاد می‌زنند، حتما باید مقداری چسب پُهن دمِ دهان خانم‌های حاضر در ورزشگاه چسبانده شود تا خدای ناکرده الفاظ و صداهایی که در شأنِ ایشان نیست، از دهانشان خارج نشود.

3ـ تهاجم فرهنگی در سال‌های اخیر در قالب حرکاتی مثل موج مکزیکی به ورزشگاه‌های ما راه یافته است که در کنار موارد بومی‌ای که از قبل موجود بودند (مثل قر و قنبیل و مخلفات!) لازم می‌دارد تا مسئولان مربوطه احتیاط‌های لازم را لحاظ کنند. در این راستا، پیشنهاد می‌شود تا بانوان گرامی توسط طناب یا کمربندهای ایمنی در سر جای خود محکم شوند و درست و پاهای آنها هم به نحو متقضی بسته شوند!

4ـ متأسفانه انجام اعمال نمایشی زشت و توهین‌آمیزی که برخی از تماشاگرنماها از طریق انگشت شست، انگشت میانی، آرنج، زانو و...! انجام می‌دهند، به همراه لخت شدن‌های گاه و بی‌گاه ورزشکارانی که هیجان‌زده می‌شوند، لازم می‌دارد که از چشم خواهران محترم در این اماکن محافظت به عمل آید، به همین دلیل، استفاده از چشم‌بندهای چندلایه و یا عینک مخصوص نابینایان ضروری می‌نماید

    

flor069



نظر محبان المهدی عج()


گمشده ای دارم
یکشنبه 85 اردیبهشت 3 ساعت 8:48 عصر

نوشته شده توسط :

در پوست خود نمی گنجم

 گمشده ای دارم و خویشتن را در قفس محبوس می بینم

 و می خواهم از قفس به در آیم

 سیم های خاردار مانعند

 من ازدنیای ظاهر فریب مادیات و همه آنچه از خدا بازم می دارد متنفرم

 

  دست نوشته سردار خوبی ها شهید حاج محمدابراهیم همت

مشت می کوبم بر در

 پنجه می سابم بر پنجره ها

من دچار خفقانم

 من به تنگ آمده ام از همه چیز، بگذارید هواری بکشم

 هاااای باشما هستم این در ها را باز کنید

 من به دنبال فضایی می گردم

 لب بامی، سر کوهی، دل صحرایی، که در آنجا نفسی تازه کنم

می خواهم فریاد بلندی بزنم که صدایش به شما هم برسد

 من هواااااااااارم را سر خواهم داد

 چاره درد من را باید این داد کند

؟ از شما خفته ای چند ،چه کسی می آِید  که با من فریاد کند 



نظر محبان المهدی عج()


   1   2      >
 
  حرف اول ...  
آقا جون خودم می دونم لایق این حرف ها نیستم اما از شماچه پنهون از اهل زمونه خسته ام. دل من عاشق می مونه دایم از شما می خونه منو میشناسی آقا جون من همون همون دیونه. بی اجاز با اجازه دل من تو جمکرانه بخدا دلم شروره ولی بی تو ناصبوره آقا شیعه ها غریبن بیا که وقته ظهوره
اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

< -< *AboutUs* > - >

     
صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو

تعداد بازدید روزانه؛ 7
تعداد کل بازدید؛ 168626

  پیوندهای روزانه  

آرشیو پیوندهای روزانه

  نوشته های پیشین  
ارشیو 84
تابستان 1385
بهار 1385

  آرشیو موضوعی  

  نویسندگان  
محل درج نام نویسنده


  فرم عضویت؛  
 

  لینک دوستان  
به یاد شهدا
گل پیکر
خزاین رحمت پروردگار
سرزمین عشق
خانواده
هر چه می خواد دل تنگت بگوو
یا مهدی ادرکنی(سید جواد)
مبادا روی لاله ها پا گذاریم
کانون شیفتگان قایم(عج)
یادداشت های عاشقانه
شالی زیر سایه ی نخل
وبلاگ محبان اهل قلم
زبان آتشینم هست
شبنم سحر گاهی
اینجا نجف است
به رنگ عشق
یک دنیا پدر
زبورعشق
دل نوشته
یاد یاران
پرنده بهار
دردانه
اشک شمع
ساحل آرامش
داغ شقایق
مامانی هستی
دیوانگان خدا
شکوفه یاس
حرف های دلتنگی
یا علی بن موسی
کوچه باغ ملکوت
پروازدر‏آسمان خیال
یاس زهرا
شمیم یار
ساده بگم
حضور1
اندکی صبر سحر نزدیک است
می خوام از ماه بگم
نگار17
شهیدانه
لوح دل(ایلیا)
روح صادقم
دل تنگی های یک دل

  لوگوی دوستان  

     

 RSS
پشتیبانی

www.parsiblog.com

طراح قالب
دانشجوی دانشگاه المهدی عج

  نوای وبلاگ  

  زیارتنامه امام زمان عج ؛  
زیارتنامه حضرت امام مهدی صاحب الزمان درود بر تو ای حجت خدا در روی زمین درود بر تو ای دیده خدا در بر خلقش درود بر تو ای نور خدا که هدایت شوند بدان ره جویان و گشایش بر مؤمنان درود بر تو ای پاک شده هراسان درود بر تو ای دوست خیرخواه درود بر تو ای کشتی نجات درود بر تو ای چشمه حیات و زندگی درود بر تو رحمت کند خدا بر تو و بر خاندان پاک و پاکیزه ات درود بر تو بشتابد خدا بر تو آنچه را برای تو وعده داده در یاری و ظهور امر درود بر تو ای آقای من من وابسته تو هستم عارف به آغاز و انجامت تقرب می جوییم به سوی خدای بزرگوار به تو و به خاندان تو و انتظار ظهور تو را دارم و ظهور حق را بر دست تو و از خدا خواهم اینکه درود فرستی بر محمد و آل محمد و اینکه قرار دهی مرا از جمله منتظرین تو و پیروان و یاران تو بر علیه دشمنانت و از شهیدان در برابرت و در جمله دوستانت ای مولای من ای صاحب الزمان درود خدا بر تو و بر خاندان تو این روز جمعه است و آن روز تو است که در آن توقع ظهورت می رود و فرج و گشایش برای مؤمنان به دو دست توست و کشتار کافران به شمشیرت است و من ای آقایم در آن مهمان تو هستم و پناهنده تو و تو ای مولای من کریم و کریم زاده ای و مأمور پذیرایی و نگهداری پس مرا مهمان کن و پناه ده درود خدا بر تو و بر خاندان پاکت من بر تو نازل می شوم هر کجا راحله ام روی آورد و مرا وارد نماید و میهمان تو هستم در هر کجا که باشم از شهرها

  ساعت انتظار؛  


لوگوی وبلاگ